tirsdag, november 07, 2006

Etter 3 uker uten å ha sett noen norske mennesker, og etter å ha vært den eneste hvite i landsbyen min, var det utrolig godt å møte teamet mitt igjen. Vi har kunnet dele erfaringer, opplevelser og frustrasjoner, og kunnet ha norsk humor. Skikkelig deilig. Det første vi gjorde lørdagen (4.nov) vi var samlet, var å ta oss en kopp kaffe og spise brownies på en kafè. Det var utrolig godt. Det er ikke så vanlig å spise så mye sjokolade her, og jeg som er så glad i sjokolade… Så det var en kjempe nytelse!



Videre møtte vi noen andre norske som jobber som fysioterapeuter i MAISA. De tok oss med til den svenske skolen, der det var en idrettsdag for alle nordiske i området.



Jeg og Marit representerte Norge på volleyballaget… Og det med stil. Norge gikk av med seieren:) Utrolig rart å se så mange hvite på en gang, og kunne snakke norsk. Men en skikkelig deilig avkobling.



Finni gjorde en heltmodig innsats på basketball laget, men der måtte vi dessverre se oss slått av svenskene…



Saa i helga reiser teamet til Mombasa for aa delta paa et Fredskorpsmote. Og saa i starten av neste uke reiser jeg til Eldoret, for aa starte mitt nye liv der. Blir spennende aa se om laererstreiken avsluttes snart, saa studentene kan komme tilbake... Ellers kommer jeg til aa vaere litt paa et privat collage som har studenter i aktivitet.

Saa faar jeg oppdatere mer naar jeg kommer dit, for vet ikke helt hvordan det blir enda...

6 Comments:

At 3:24 p.m., Blogger KristinHJ said...

Veeeeeldig koselig å endelig se noen oppdateringer her. Skjønner det har vært litt vanskelig med nettet. Men godt å se en smilende søster der nede da. Kos deg masse videre. stor klem fra søster og en klem fra niesen!

 
At 6:31 p.m., Blogger Ingrid's blog said...

Heisann,hoppsann!
Tenke på dåkk som e aleina, hb d går greit! Såg bra ut med ein norsk pause! :)Lykke t i Eldoret! Ser fram t infield! :)

Klemmer fra nabolandet (Aina og Ingrid)

 
At 7:38 p.m., Anonymous Anonym said...

så gøy å se bilder og høre litt...afrka er spennende greier;skulle likt å sett deg i aksjon:)savner deg her på moder jord, kari-anne mor:)!snedt en mail

 
At 10:41 p.m., Anonymous Anonym said...

kari-anne!
har så absolutt ikke glemt deg og du er høyt savnet! skulle ting bli stusselig så veit du at det er egentlig her du hører hjemme... så veit du det.
vi må snakkes snart! har noen minutter igjen på telefonkortet mitt..
karo sitter ved siden av, pyntet i rosa kjole og snufser litt for hun savner deg. kom hjem sier hun. så veit du det.
her i norge er det regn og høst. eksamen står for tur. ye!
nuss, suss og klem fra karo og mariay

 
At 11:58 a.m., Blogger Afrika-Thomas said...

Stas å lese fra Kenya! Du, sender du meg mailadressen din? tgw_@hotmail.com . Hadde vært kjekt å prates om jul og sånn. Snakkes. Mzungu Bye! thomas

 
At 7:03 p.m., Anonymous Anonym said...

karianne!goy aa hore hvordan du har det!er i skrivende stund i hong kong, vaert i kina i en maaned naa men skal hjem imorgen til fedrelandet.er saa goy at Gud leder oss til steder over hele verden!Han er den samme hvor enn vi er.hverdagen din ser spennende ut, du er toff!staa paa,heier paa deg. lykkke til i alt du gjor!Savner ditt blide aasyn!stor klem fra berit, din trultevenn

 

Legg inn en kommentar

<< Home